Apa yang tak cukup lagi bujang?

Klu ikutkan  semuanya dah cukup, ada pluang mencari ilmu, ada keluarga yang mengambil berat, ada harta untuk dijaga, ada pinjaman untuk dibayar(ptptn), ada Si Dara yang mencintai (awek aku), tapi biasa la manusia xpernah cukup dngn apa yg ada.......termasuklah aku!.. Tp aku bersyukur dgn apa yg aku ada tp klu bleh nak lg...hahaha..(bersyukur pe cam2)..

Klu bleh ada rezeki lebih, aku nak bli camera... bkan pe saja nk tambah gadjet yg ada. camera henset aku dah xrelevan dah nk pkai (2MP jew) thun 90 an canggih la skrang zman iphone...tangkap gmbar pun pkai camera Si Dara jew... dia pun dh boring bergambar ngan aku.. muke asyik sepesen jew.. pose pun lebih kurang jew...jenis xreti bergambar nk wat camne?? Biar la aku jd tukang tangkap gmbar...huhu. Klu bleh nk bli camera DSLR, amboi bkan main mahal jenis camera aku nak bli.. pakai pun blum tentu tahu... Tp camera 2 nmpak smart la.... gambar yg ditangkap pun cantik...
tp mahal nk mampos harga dia... so xpayah la bli, klu bleh ikat perut satu sem sila la bli...klu aku nk bli mungkin lambat lg.. duit yg ada pun xcukup...tp memg berhajat bebenor nk beli 1...Ada satu lg mende klu aku ada duit aku nk sesangat beli..Klu dpt la duit terpijak ke, sebelum graduate klu bleh aku nk bli...Aku nk bli Kete.. Haha.. Moto Lagenda tu pun jenuh ak nk membayor hutangnye inikan nk beli kete..haha..Tp xsalah klu nk berangan kn? Ikutkn klu dpt bli kete pape pun xpe, sekse bawak kete saga abah aku, uzur bebenor...tp kete tu jugak aku taram bawak Si Dara berdating..Klu bleh nk pkai kete nie.....
Suzuki Swift Sport..pergh....
  ni baru la mengancam nk bawak awek...yg sorg tu jew la...mana ada yg lain lg....tp klu ada kete ni mungkin ada yg berebut kot... dlam mimpi je la aku dpt bli kete ni.. tggu la aku dh jd engineer nnti, aku beli la...pastu mende yang paling nak aku buat klu aku ada cukup duit, dan mende ni pasti nak dilakukan oleh semua orang lelaki yang bujang atau pun sudah berumah tangga iaitu kawin.. yela xkan la aku nk bujang sampai ke tua mestilah nk kawin, org yg dh kawin pun kawin lg. xkn la aku yg bujang ni xnak kawin plak, rugi lar..kn2?
xleh sabar dah.....
tp apakan daya semuanya hanya angan2 dan impian aku semata.. InsyaAllah, akan ku capai satu per satu....Gambate...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...