Friendship never forever

Sahabat, Kawan dan Teman. Sama je . Ada yg boleh dipercayai dan ada juga yg menyakiti.Si Dara menangis mengadu perihal kawan baiknya padaku. Hatinya sangat sakit mengenang sahabat yang dianggap kawan dan teman memendam rasa xsenang padanya.
Diam seketika, mencari nafas menceritakan perihal teman yang dianggap baik pd pekerti tp hanya pd zahirnya.
Aku xbiasa dengan tangisan si dara, sebab aku biasa dengan tawa yang kdangkala xtau mana pangkalnya. Buatkan aku diam kebanyakan masa mendengar tangisannya. Rindu nk mendengar tawa manjanya.
Bukan mudah menerima cerita disebalik rupa di depan mata tapi berubah apabila kita tiada. Menangis lah, supaya hilang segala beban yg bersarang.Semoga kembali dengan senyuman milik ku yg ada pada mu.
Aku juga pernah mengalami apa yg si dara rasa, aku tahu perasaanya bagaimana. Pernah semalamn tak tidur mengenang perihal kengkawan yg tikam dari belakang. Sakitnya bukan kepalang.
 Brsabarla, hidup xmudah disangka. banyak panca roba, hilang seorang ramai lg yg dtg. Biar la diri yg ditikam, jngan sesekali menikam org lain. Sudahlah, kesat air mata mu, bnyak lagi duri lain yg perlu ditempuhi. Walau sedalam mana duri menusuk diri mu, aku sentiasa ada untuk mengeluarkannya.
Berdoa dan bersabarlah.Moga semuanya kembali seperti sedia kala.Amin.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...